FAQ2022-03-16T17:19:06+01:00

Her finder svar på de hyppigste stillede spørgsmål

Epilepsi – kan jeg gå til svømning?2024-01-04T16:37:44+01:00

Når klubben får kendskab til at en svømmer har epilepsi informeres den ansvarlige instruktør/træner med det samme.

Af sikkerhedsmæssige grunde skal en svømmer med epilepsi altid have en personlig ledsager (forælder eller anden kendt voksen) med i svømmehallen. Denne ledsager sidder ved bassinet og holder øje med svømmeren i vandet mens der svømmes eller laves andre aktiviteter i bassinet. Svømmeren skal derudover bære farvet badehætte, så svømmeren er nem at få øje på.

Dette gælder uanset hvilken type epilepsi, der er tale om.

Skoldkopper – hvornår må mit barn komme til svømning?2023-08-30T13:53:16+02:00

Hvis dit barn har skoldkopper, må barnet komme til svømning igen, når udslættet har tørre skorper og barnet er feberfri.

Vand opløser de tørre skorper og der kan derfor komme ar.

For så vidt muligt at undgå ar, skal de tørre skorper have lov at sidde til de falder af af sig selv.

Dræn/væske på øret – hvad nu?2023-08-30T13:53:25+02:00

Man må gerne svømme, når man har fået lagt dræn.

Lyt altid til hvad din læge har anbefalet dig.

Det er vores erfaring at et barn der kun dykker hovedet lige under vandoverfladen og ikke længere ned, ikke får mere vand i øret end ved et brusebad.

Trykket på øret stiger i takt med hvor langt ned, man dykker. Det kan derfor være en god ide i en periode ikke at dykke dybt, hvis man har væske på øret eller fornylig har fået lagt dræn.

Fodvorte – må jeg svømme?2023-08-30T13:53:36+02:00

Fodvorter smitter via gulvet i omklædningsrum, gangen fra svømmehal til/fra omklædningsrum og gulvet rundt om bassinerne, når man går med bare fødder.

Du må ikke komme til svømning med ubehandlede fodvorter.

Når du har påbegyndt behandlingen af fodvorten, må du komme til svømning, men du skal benytte badesko, når du går rundt med bare fødder.

På nogle børnehold bruges kanten ved bassinet meget, f.eks. ved high-five-stafetter, komme op af vandet for at få fælles besked osv. Vi opfordrer til, at forældre vurdere om deres barn, som har en fodvorte uder behandling, kan huske at tage badesko på hver gang, de kommer op på kanten. Hvis forældrene er i tvivl om skoene vil blive husket, beder vi om, at barnet holdes hjemme til fodvorten er væk, så vi mindsker smitten til de andre på holdet/holdene og instruktørerne.

Hvorfor skal jeg vaske mig inden jeg skal svømme?2023-08-30T13:53:45+02:00

Det er vigtigt at alle kommer en tur under bruseren og vasker sig inden de tager badetøjet på og går ind for at svømme.

Hvis du vasker dig med badetøjet på, risikere du at der sætter sig sæberester fast i badetøjet. Sæbe ”æder” klor i bassinvandet. Slæber du sæberester med ind via dit badetøj, skal der derfor tilsættes mere klor.

Du skal vaske dig selv og dit hår, fordi din krop har en masse affaldsstoffer siddende, der kan være med til at forringe bassinvandets kvalitet og renhed. Vi vil gerne svømme i så rent vand som muligt – derfor skal du i bad før du tager badetøjet på og går ind for at svømme.

Der kan være trængsel under bruserne og vi opfordrer derfor til, at man træder et skridt til siden, mens man sæber sig ind, så en anden kan skylle sig imens. Vi kan godt dele bruserne.

 

Jeg har ikke dankort, hvad gør jeg?2023-08-29T13:59:49+02:00

Vores tilmeldingsside kan kun tage imod dankort.

Hvis du ikke har dankort, kan du få hjælp af kontoret til tilmeldingen.

Kontoret har brug for følgende information:

  • Navnet på den, der skal tilmeldes
  • Medlemsid-nummeret på den, der skal tilmeldes
  • Oplysninger om det ønskede hold (holdnummer, holdnavn, ugedag og tidspunkt)

Hvis der er flere ledige pladser på det ønskede hold, når kontoret ser din mail, kan kontoret tilknytte dig /dit barn til det ønskede hold. Systemet vil derefter sende dig en opkrævning pr. mail. Opkrævningen kan betales via mobilepay eller bankoverførsel, hsk blot at skrive medlemsid-nummeret i kommentarfeltet ved betalingen.

Kan jeg reservere en plads på et hold?2023-08-29T13:56:40+02:00

Det er ikke muligt at reservere en plads på et hold.

Vores hold fyldes ved tilmelding via www.ssk.dk/tilmelding/ efter “først-til-mølle”-princippet.

Du / dit barn er tilmeldt, når du har betalt for holdet.

Kan jeg få økonomisk tilskud?2023-08-29T13:55:02+02:00

Vi har ikke mulighed for at give økonomisk tilskud.

Du kan søge tilskud mange andre steder f.eks. kommunen, Mødrehjælpen, Broen, Dansk Flygtningehjælp m.fl.

Betaling direkte til SSK af tilskudsgiver

Skal den/dem, der giver tilskud betale hele eller del af kontingentet direkte til os, kræver det, at vi tilknytter dig / dit barn, som skal gå på holdet til holdet, og du skal derfor sende en mail til kontor@ssk.dk.

Dette kræver, at der er en ledig plads på det ønskede hold, når vi ser din mail med følgende oplysninger:

  • Navnet på den, der skal tilmeldes
  • Medlemsid-nummeret på den, der skal tilmeldes
  • Information om det ønskede hold (holdnummer, holdnavn, ugedag og tidspunkt)

Hvis der er ledig plads på det ønskede hold, kan vi tilknytte dig / dit barn til holdet og systemet vil sende dig en opkrævning til den mailadresse, der står på medlemsprofilen. Du skal selv sende denne mail videre til den/dem, der giver dig tilskud. Opkrævning skal betales via mobilepay eller bankoverførsel og du kan derfor indbetale din del og tilskudsgiver kan indbetale sin del. Husk at angive medlemsid-nummeret i kommentarfeltet ved betalingen.

 

Værdibeviser

Har du modtaget et værdibevis fra f.eks. Dansk Flygtningehjælp, så skal vi modtage dette værdibevis. Du skal selv betale, den del af kontingentet, som værdibeviset ikke dækker. Du skal derfor sende en mail til kontor@ssk.dk med følgende oplysninger:

  • Navnet på den, der skal tilmeldes
  • Medlemsid-nummeret på den, der skal tilmeldes
  • Information om det ønskede hold (holdnummer, holdnavn, ugedag og tidspunkt)

Hvis der er ledig plads på det ønskede hold, kan vi tilknytte dig /dit barn til holdet og systemet vil sende dig en opkrævning til denmailadresse, der står på medlemsprofilen. Du skal selv betale det beløb, som ikke er dækket af værdibeviset. Når vi har modtaget værdibeviset, giver vi besked om din /dit barns deltagelse på vores hold og får beløbet på værdibeviset overført.

 

Brug for kvittering

Har du betalt for et hold, men har fået tilskud efterfølgende kan du få brug for en kvittering. Systemet sender dig automatisk en bekræftelse på din betaling, hvis du har betalt via med dankort via tilmeldingssiden. Denne mail kan du bruge som kvittering. Har du brug for mere, kan du kontakte kontor@ssk.dk

Hvordan finder jeg det rette hold?2023-08-29T13:40:06+02:00

Når vi skal rådgive omkring valg af hold tager vi altid udgangspunkt i den svømmemæssige udvikling: Hvad kan du / dit barn i bassinet? Derefter vil vi ved børn se på alder.

Vores børne-hold har alle et aldersinterval. Dette er alderen vi forventer børnene har ved holdopstart. Men læs beskrivelsen af holdet grundigt, måske passer det ikke til barnets svømmemæssige udviklingstrin. F.eks.: Bare fordi et barn er fyldt 8 år, er det ikke sikkert barnet vil have det godt i den dybe ende af det store bassin uden hjælpemidler.

Vi kan ikke garantere, at et barn på 10 år ikke vil kede sig på et hold for 6-8-årige, da instruktørerne planlægger aktiviteter til denne aldersgruppe. Men det er forældrene, der kender barnet bedst og måske vil en 10årig have det fint med at være sammen med de 6-8-årige. Der er forskel på børn og hvem de har det godt med at være sammen med.

Du finder holdbeskrivelser for alle hold under fanen “Undervisning” i topmenuen på hjemmesiden.

Opretter I flere hold?2023-08-29T13:27:52+02:00

Som udgangspunkt opretter vi ikke flere hold ud over dem der er planlagt i løbet af sæsonen, da vi udnytter den bassintid, vi har fået til rådighed fra starten af sæsonen.

Men hvis et andet hold bliver aflyst pga. for få tilmeldinger (der skal være mindst 5 tilmeldte, for at holdet kan gennemføres), kan vi af og til oprette et andet hold i dette tidsrum.

Hvis vi får mulighed for at oprette et hold af en holdtype, hvor vi kan se, vi har ventelister, vil vi – så vidt det er muligt – informere om dette hold til dem, der står på venteliste, som ikke allerede er tilmeldt et andet hold.

Jeg har fortrudt min tilmelding2023-08-29T13:19:29+02:00

Ifølge vores handelsbetingelser kan du få det indbetalte kontingent minus et gebyr retur ved skriftlig afmelding pr. mail til kontor@ssk.dk inden holdets fjerde svømmegang efter tilmeldingen.

For at kunne give dig denne tilbagebetaling har vi brug for følgende informationer i den mail, du sender til kontoret:

  • Den tilmeldtes navn
  • Den tilmeldtes medlemsid-nummer
  • Information om at du ønsker at afmelde
  • Oplysninger om holdet den tilmeldte skal afmeldes og derfor ikke deltage på (holdnummer, holdnavn, ugedag og tidspunkt)
  • Bankoplysninger på den konto pengene skal udbetales til (reg.nr. og kontonr.)

 

Du finder vores handelsbetingelser under holdkategorierne på www.ssk.dk/tilmelding/

Venteliste – hvad nu?2023-08-29T13:10:07+02:00

Når du/dit barn står på venteliste, vil du få tilbudt en plads på holdet, hvis der bliver en plads ledig. 

Du/dit barn kan stå på venteliste til alle de hold, du kan se, kan passe ind i jeres hverdag. Det er gratis at stå på ventelisterne. Man står på venteliste til det enkelte hold og ikke holdtypen.

Hvis der bliver en plads ledig på et hold, vil systemet automatisk sende en mail med et tilbud om pladsen til den første på ventelisten. Denne har så 48 timer til at tage imod pladsen ved at betale for den. Sker dette ikke, vil systemet automatisk sende tilbuddet om pladsen til den næste på ventelisten.

Du kan godt få tilbudt en plads midt i sæsonen, hvis der f.eks. bliver en plads ledig når nogen flytter fra byen eller af anden grund ikke længere skal deltage på holdet.

Holdpriserne justeres 1. november, 1. januar og 1. marts for hold i ordinær sæson eller efterårs- og forårs-sæson.

Tager du imod en plads, som du har fået tilbud om pga. ventelisten og dette resultere i at du/dit barn nu er tilmeldt to hold, men kun skal deltage på det ene, kan du sende en mail til kontor@ssk.dk med nedenstående oplysninger. Så vil vi sende det overskydende kontingent retur og afmelde dig/dit barn fra det hold, du/dit barn ikke skal deltage på.

  • Den tilmeldtes navn
  • Den tilmeldtes medlemsid-nummer
  • Information om at den tilmeldte er tilmeldt to hold pga. ønske om holdskifte
  • Oplysninger om holdet den tilmeldte skal afmeldes og derfor ikke deltage på (holdnummer, holdnavn, ugedag og tidspunkt)

 

Hvordan ændrer jeg oplysninger på min medlemsprofil?2023-08-29T12:56:07+02:00

Du kan ændre din mail-adresse, adresse, fødselsdato, telefonnummer mv. på www.ssk.dk/tilmelding/ ved at logge ind under “Eksisterende medlem”.

Vi sender ikke nyhedsmails ud, men kun mails med informationer, som drejer sig om det hold, du/dit barn er tilmeldt. For at sikre at du får disse beskeder, er det en fordel at du har tilladt, at vi må sende dig “nyheder”.

Det er vigtigt, vi har et mobilenummer på medlemsprofilen, så vi hurtigt kan komme i kontakt, hvis f.eks. bassinet bliver lukket pga. rengøring eller der er sket et uheld.

Hvornår slutter sæsonen?2023-08-29T12:56:50+02:00

Den ordinære sæson løber fra starten af september til slutningen af april.

Holdene i varmtvandsbassinet har en efterårssæson (september-december) og en forårssæson (januar-april).

Enkelte hold kan have andre perioder, hvilket vil fremgå under informationen om holdet på tilmeldingssiden. F.eks. kan vores Crawl Teknik-hold have 10 ugers forløb.

I maj-juni får vi som oftest lidt ekstra bassintid, som vi udnytter til “sommerhold” i perioden start maj til skolernes sommerferie.

Jeg er blevet tilmeldt et forkert hold, hvad gør jeg?2023-08-29T12:46:33+02:00

Hvis du eller dit barn er blevet tilmeldt til et hold, men du ønsker et andet hold, skal du tilmeldte til det rette hold på www.ssk.dk/tilmelding/.

Derefter sender du en mail med følgende information til kontor@ssk.dk:

  • Den tilmeldtes fulde navn
  • Den tilmeldtes medlemsid-nummer
  • Information om at den tilmeldte er tilmeldt flere hold pga. ønske om holdskifte
  • Oplysninger om det hold den tilmeldte skal afmeldes og derfor ikke deltage på (holdnummer, holdnavn, ugedag og tidspunkt

Når kontoret har modtage ovenstående information, kan vi afmelde den tilmeldte fra holdet og sende den overskydende kontingentindbetaling retur.

På denne måde sikre du pladsen på det ønskede hold.

Forældrelogin til flere svømmere2023-08-29T13:00:31+02:00

Det er den, der skal gå på holdet som skal have en medlemsprofil.

Børn oprettes med eget navn og fødselsdato, men med den ene forælders mobilnummer og mailadresse.

På den måde kan forældre have samme login til flere børn/familiemedlemmer.

Når man trykker på “tilmeld” ud for et hold og logger ind med sit mobilnummer eller mailadresse, vil der komme en liste over medlemmer med dette login frem. Man kan så vælge det medlem / det barn, der skal gå på holdet i listen og derefter betale for holdet.

Go to Top